Notifications
There are no new notifications.
159
There are no new messages.
Profilový obrázekProfilový obrázekProfilový obrázekProfilový obrázek

Schopnosti

1. Alfa verze

Nefilim

Každý hráč má nyní možnost vyplnit schopnosti své postavy v úpravě profilu, v sekci „nefilim“. Každé postavě je automaticky přiřazen dynamický rozpočet procent, který vychází z několika faktorů: věku postavy, absolvovaného výcviku, čistoty krve a původu (civilní původ nebo narození jako nefilim). Tento rozpočet určuje maximální procentuální hodnoty, které mohou být přiřazeny jednotlivým schopnostem.

Dynamický rozpočet

Rozpočet schopností není pevný – s věkem postavy se může postupně zvyšovat nebo snižovat v závislosti na jejím vývoji. Tento systém byl navržen tak, aby reflektoval přirozený růst nebo úpadek některých schopností v průběhu času. Starší postavy mohou být méně fyzicky zdatné, ale díky zkušenostem mohou mít vyšší hodnoty v dovednostech, jako je léčení, runová magie nebo taktika. Cílem systému schopností je umožnit hráčům definovat silné i slabé stránky svých postav. Schopnosti by měly reflektovat jedinečnost každého nefilim a vytvářet přirozenou rovnováhu mezi výhodami a nevýhodami.

Při přerozdělování schopností doporučujeme držet se logického rozdělení podle charakteristik postavy.

  • Robustní nefilim by měli přirozeně vynikat ve fyzické síle, ale budou méně obratní a rychlí.
  • Lehce stavění nefilim nebudou mít tolik síly, ale budou vynikat v rychlosti a obratnosti.
  • Starší nefilim mohou ztrácet fyzickou zdatnost, ale díky zkušenostem získávají výhodu v oblastech, jako je léčení, runová magie nebo analytické myšlení.
  • Každá postava je však jedinečná a pravidla nejsou pevně daná. Například mladý nefilim s fyzickým handicapem nemusí být zdatný v boji, ale může mít výjimečné nadání pro runy nebo léčitelství.

V současné alfa verzi necháváme pole schopností odemčená, aby si hráči mohli své postavy libovolně přizpůsobit. Nicméně, jakmile se systém schopností ustálí a doladí, plánujeme zavést omezení úprav, aby nedocházelo k jejich zneužívání. Cílem je zajistit, aby hráči nemohli své schopnosti měnit podle potřeby pro každý jednotlivý Quest, což by mohlo narušit férovost hry.

Pokud máte jakékoli dotazy ohledně systému schopností, neváhejte se obrátit na administrátory. Tato pravidla se mohou v budoucnu měnit na základě zpětné vazby a zkušeností ze hry.

Schopnosti

Procentuální hodnoty fyzických schopností schopností jsou orientační a slouží především k porovnání mezi postavami, například v boji, kde rozhodují o tom, kdo je rychlejší, silnější nebo efektivnější. Nejde o přesný matematický přepočet na konkrétní hodnoty, jako je rychlost v kilometrech za hodinu nebo síla v kilogramech – pravděpodobně též v příspěvku nenapíšete:
*Běží Manhattanem v rychlosti 42km/h.*

Jazyky 100%
Inventář 100%
Technika 100%
Bojová umění 100%

Práce se stélou: Jak rychle a precizně zvládají kreslit runy s minimální chybovostí.

Znalost run: Kolik run ze Šedé knihy znají. 100% = znalost úplně každé runy.

Efektivita run: Jak efektivní nanesené runy jsou.

Léčitelství: Znalost léčivých bylin, odvarů, schopnosti připravovat homeopatika 

Síla 100%
Rychlost 100%
Obratnost 100%
Vytrvalost 100%

Jazyky: Určuje počet jazyků, které se vaše postava naučila, včetně démonických jazyků. Jelikož každý nefilim mluví minimálně rodným jazykem a učí se povinně latinu, vyžaduje se minimální hodnota 15%.

  • Jazyk, který ovládá plynule = 10%
  • Jazyk, který neovládá úplně = 5%.

Inventář: Určuje počet zbraní, které si lovec doposud osvojil. Avšak vyžaduje se minimálně 10% (Andělské ostří, preferovaná zbraň).

  • Plná zručnost 1 zbraně = 5 %
  • Částečná zručnost 1 zbraně = 3 %

Technika: Vyjadřuje, jak precizní a zdatnou techniku s naučenými zbraněmi nefilim má. Může se zprvu zdát, že se jedná o duplicitní schopnost k uvedenému Inventáři, avšak Inventář nám dává limit, zatímco Technika definuje zručnost. 

Technika: Vyjadřuje, jak precizní a zdatnou techniku s naučenými zbraněmi nefilim má. Může se zprvu zdát, že se jedná o duplicitní schopnost k uvedenému Inventáři, avšak Inventář nám dává limit, zatímco Technika definuje zručnost. 

Práce se stélou 100%
Znalost run 100%
Efektivita run 100%
Léčitelství 100%
Vzácné schopnosti
Senzitivita na démonickou aktivitu 100%
Rezistence vůči magii a iluzím 100%
Rezistence vůči démonickému jedu a krve 100%

Senzitivita na démonickou aktivitu:
Schopnost vycítit blízkost démonů nebo narušení světa.

Rezistence vůči magii a iluzím:
Odolnost vůči magickým manipulacím a psychickým vlivům bez run.

Rezistence vůči efektům démonického jedu a krve:
Zvýšená imunita proti démonickým toxinům a vlivům bez run.

Čarodějové

Manipulace s energií

Manipulace s energií je klíčovou a schopností čarodějů, která jim umožňuje čerpat a transformovat různé druhy energie. Tato schopnost je rozdělená do tří hlavních kategorií: pozitivní, neutrální a negativní, podle zdroje energie a způsobu, jakým je získána. Každá z těchto kategorií má svá specifika, výhody i rizika.

Neutrální 30%
Pozitivní 60%
Negativní 100%
  • Pozitivní manipulace s energií (60%)

Tato forma manipulace zahrnuje získávání energie ze živých organismů, avšak pouze za přísně stanovených podmínek, jako je souhlas dárce. Neutrální manipulace respektuje přirozenou rovnováhu a je často považována za etickou alternativu k negativním praktikám. Energie může být čerpána z lidí, podsvěťanů, zvířat nebo rostlin. Některé speciální techniky zahrnují absorpci magických kouzel jiných bytostí, což vyžaduje kombinaci s ochrannou magií, nebo schopnosti víl, které dokáží získat energii a zároveň posílit dárce. Tato forma manipulace je méně riziková, ale stále vyžaduje vysokou úroveň soustředění a dovedností.

  • Pozitivní manipulace s energií (60%)

Pozitivní manipulace zahrnuje čerpání energie z neživých přírodních zdrojů, jako jsou blesky, elektřina, proudící voda nebo vítr. Tato technika je náročná na zvládnutí, vyžaduje dlouhodobý trénink a může být nebezpečná kvůli nestabilitě přírodní energie. Čarodějové, kteří ovládají tuto schopnost, mohou využívat přírodní energii například k nabíjení magických předmětů, vytváření ochranných bariér nebo posilování vlastních schopností. Je však nezbytné dbát na opatrnost, protože nezvládnutá energie může způsobit vážná zranění, vyčerpání nebo dokonce škody na okolí.

  • Negativní manipulace s energií (100%)

Negativní manipulace představuje násilné získávání energie bez souhlasu, což je často spojováno s temnou magií. Tento způsob čerpání energie může zahrnovat vysávání životní síly, mučení nebo dokonce smrt oběti. Přestože takto získaná energie bývá velmi mocná, má závažné etické i praktické důsledky. Čarodějové, kteří praktikují negativní manipulaci, zanechávají silné magické stopy, které mohou přitahovat nepřátelské síly nebo vyvolávat negativní reakce v okolí. U víl je známá praxe vysávání životní energie, která obvykle vede ke smrti oběti, a je považována za extrémně nebezpečnou.

Přírodní magie
Země 100%
Voda 100%
Vzduch 100%
Oheň 100%
Elektřina 100%

Přírodní magie je schopnost čarodějů ovládat a manipulovat elementy přírody. Tato magie je nesmírně mocná, protože čerpá sílu z přírodních sil, které tvoří samotný základ světa. Přírodní magie zahrnuje pět hlavních elementů – zemi, vodu, vzduch, oheň a elektřinu. Každý element má své jedinečné vlastnosti, využití, ale i rizika. Zatímco tato magie může být nástrojem harmonie a ochrany, její destruktivní potenciál často přitahuje temné čaroděje.

Země

Magie země se zaměřuje na ovládání půdy, skal, kovů a rostlin. Čaroděj dokáže manipulovat terénem, vytvářet pevné obranné bariéry nebo útočit s pomocí zemních erupcí. Země je symbolem stability a ochrany, ale také neústupnosti. Mocnější čarodějové mohou ovlivňovat růst rostlin, vytvářet pasti v podobě propadlišť nebo zhutnit zem, aby zastavili nepřátele. Temnější praktiky magie země zahrnují pohřbívání živých obětí nebo ničení úrodných polí, aby způsobili hladomor.

25%
50%
75%
100%

0–25 %: Čaroděj dokáže manipulovat kameny a půdou, vytvořit malé trhliny nebo drobné hliněné bloky a  ovlivnit růst rostlin.

25–50 %: Manipulace kameny a skalami, ochranné bariéry z hlíny nebo kamenů,  propadliště na malé ploše. Rychlejší růst rostlin.

50–75 %: Kontrola nad terénem, formování zemských erupcí, masivní kamenné struktury. Zbraně z kořenů či vinoucích se rostlin.

75–100 %: Vytváření zemětřesení, přetváření terénu a ovlivňování půdy či minerálů. Rostliny se stávají plně pod kontrolou čaroděje.

Vodní magie ovládá pohyb, tvar a teplotu vody. Čarodějové s touto schopností mohou vytvářet proudy, vlny nebo dokonce ledové bariéry. Voda je symbolem flexibility a adaptace, ale zároveň může být ničivá. Čarodějové mohou využívat vodní magii k léčení, hydrataci nebo vytváření ochranných štítů. Temná stránka této magie zahrnuje utopení nepřátel, ovládání deště k vytvoření záplav nebo zmrazování obětí, čímž je ponechají v agónii.

25%
50%
75%
100%

0–25 %: Čaroděj dokáže pohybovat malými objemy vody, například vytvářet drobné proudy nebo měnit tvar tekutiny.

25–50 %: Schopen manipulovat většími objemy vody, tvořit vlny nebo bariéry. Může měnit teplotu vody, vytvořit led na malé ploše.

50–75 %: Pokročilá kontrola – vytváření silných proudů, ledových bariér nebo přívalových vln. Dokáže ovlivnit déšť v omezené oblasti.

75–100 %: Schopen ovládat vodu ve velkém měřítku, vyvolat záplavy, zamrazit plochy nebo manipulovat s atmosférickou vlhkostí.

Magie vzduchu se zaměřuje na manipulaci s větrnými proudy a atmosférickými silami. Čaroděj dokáže zrychlit svůj pohyb, vytvořit prudké víry nebo vrhat nepřátele do vzduchu. Vzduch představuje svobodu a pohyb, ale i nečekanou sílu. Zkušenější čarodějové mohou ovládat atmosféru k vyvolání bouří, tornád nebo ke zneškodnění nepřátel prostřednictvím nedostatku kyslíku. Temná aplikace magie vzduchu zahrnuje dusivé větry, které obětem odeberou možnost dýchat, nebo vyvolávání tornád k ničení celých vesnic.

25%
50%
75%
100%

0–25 %: Čaroděj dokáže manipulovat lehkými větrnými proudy, například vytvářet jemný vítr nebo zrychlit svůj pohyb.

25–50 %: Schopen tvořit silnější větrné proudy, například vrhat předměty větrem nebo vytvářet malé víry. Může ovlivnit proudění vzduchu v uzavřených prostorách.

50–75 %: Pokročilá kontrola atmosféry – vyvolávání prudkých větrů, malých bouří nebo vírů, které mohou znehybnit nepřátele.

75–100 %: Vyvolávání tornád, dusivých větrů nebo kompletní změna povětrnostních podmínek na velké ploše.

Ohnivá magie je jednou z nejničivějších forem přírodní magie. Čaroděj může vytvářet plameny, ohnivé koule nebo proudy žáru, které spálí vše, co jim stojí v cestě. Oheň symbolizuje sílu a energii, ale také destrukci. Ohniví čarodějové mohou ničit nepřátele, zapalovat cíle nebo manipulovat teplotou svého okolí. Tato magie však často přitahuje temné čaroděje, kteří ji využívají k ničení majetku, mučení obětí nebo k vyvolání nekontrolovatelných požárů.

25%
50%
75%
100%

0–25 %: Čaroděj umí zapalovat malé plameny, například ohnivou kouli nebo svíčku. Oheň se dále nerozšiřuje bez dalšího vlivu.

25–50 %: Schopen manipulovat většími plameny, například tvořit ohnivé bariéry nebo směrovat plameny na cíl.

50–75 %: Pokročilá kontrola – vytváření intenzivních plamenů, ohnivých výbuchů nebo manipulace teploty na větší ploše.

75–100 %: Plná kontrola nad ohněm – schopnost vyvolat masivní požáry, ohnivé bouře nebo tavit materiály vysokou teplotou.

Magie elektřiny zahrnuje ovládání elektrických výbojů a energetických polí. Čaroděj s touto schopností dokáže generovat blesky, omračovat nepřátele nebo vytvářet ochranné elektrické bariéry. Elektřina symbolizuje rychlost, moc a přesnost, ale její síla je extrémně nebezpečná. Temnější formy této magie zahrnují použití elektřiny k mučení, vysílání destruktivních blesků k zničení infrastruktury nebo ovládání technologických zařízení k manipulaci nebo špehování.

25%
50%
75%
100%

0–25 %: Čaroděj dokáže generovat slabé elektrické výboje, například k omráčení malých cílů nebo napájení jednoduchých zařízení.

25–50 %: Schopen vytvářet silnější výboje, například k ochromení větších cílů nebo tvoření elektrických bariér.

50–75 %: Pokročilé ovládání – generování blesků na větší vzdálenosti, ovládání elektrických proudů a manipulace s energií v prostředí.

75–100 %: Vyvolávání bleskových bouří, destrukce technologických zařízení a úplná kontrola nad elektrickou energií na velké ploše.

Alchymie

Alchymie je umění, které spojuje vědu a magii, a její praktiky sahají od přípravy léčivých lektvarů až po manipulaci se základními látkami světa. Alchymisté jsou často vnímáni jako učené osobnosti, ale jejich práce má stejně světlé i temné stránky, protože možnosti alchymie jsou téměř neomezené a snadno zneužitelné.

Lektvary 20%
Jedy a protijedy 40%
Magické rudy 60%
Transmutace 100%
  • Lektvary (20%)

Výroba lektvarů je jednou z nejběžnějších aplikací alchymie. Lektvary síly a rychlosti se často používají k posílení fyzických schopností čarodějů nebo jejich spojenců, ale nesou svá rizika. Nesprávné dávkování nebo špatně připravený recept může způsobit vedlejší účinky, jako je vyčerpání, agresivita nebo dokonce fyzické zranění. Lektvary léčení jsou životně důležité pro regeneraci zranění nebo zmírnění bolesti, ale i zde se může stát, že špatná formulace místo pomoci stav pacienta zhorší.

  • Jedy a protijedy (40%)

Jedy a protijedy jsou další klíčovou oblastí alchymie. Alchymisté dokážou vytvořit jedy s různými účinky – od okamžité smrti po pomalé a bolestivé umírání. Tyto látky jsou často využívány k útokům na nepřátele nebo k získání moci nad slabšími. Protijedy naopak slouží k neutralizaci jedů a zachraňují životy, ale i zde může být alchymie zneužita. Někteří alchymisté záměrně šíří jedy, aby poté mohli nabídnout jejich protijedy za vysokou cenu nebo vynutit splnění určitých podmínek.

  • Magické rudy (60%)

Práce s magickými rudami zahrnuje očarování kovů a drahokamů, aby získaly zvláštní vlastnosti. Takto vytvořené artefakty mohou sloužit jako mocné nástroje nebo zbraně. Očarované kovy lze využít k vytvoření nezničitelných zbraní nebo zbrojí, zatímco drahokamy často fungují jako zásobníky magické energie. Přestože tyto předměty mají obrovský potenciál pro dobro, mohou být zneužity k destrukci, manipulaci nebo zastrašování.

  • Transmutace (100%)

Transmutace, tedy přeměna jedné látky na jinou, je považována za vrchol alchymistického umění. Alchymisté dokážou měnit chemické složení a vlastnosti látek, například přeměnit bezcenné kovy na zlato nebo obyčejnou vodu na jed. Tato praxe je však nesmírně náročná a riziková. Nezkušený alchymista může vytvořit nestabilní substance, které způsobí výbuch nebo jinou katastrofu. Zkušení alchymisté pak mohou transmutaci zneužít ke klamání ostatních, například tím, že vytvoří falešné cenné předměty, které slouží jako nástroj podvodu.

Léčení

Léčení je jednou z nejdůležitějších schopností čarodějů, zaměřenou na obnovu zdraví a odstranění fyzických i magických problémů. Tato forma magie vyžaduje precizní znalost anatomie, energetických drah a povahy nemocí nebo zranění. Ačkoli je často vnímána jako čistě dobrá magie, léčení může mít i své temnější stránky, zejména pokud je použito k ovládání, manipulaci nebo prodloužení utrpení.

Běžná zranění 20%
Běžné choroby 40%
Magická zranění 60%
Magické choroby 100%
  • Běžná zranění (20%)

Léčení běžných zranění zahrnuje uzavírání ran, léčbu zlomenin nebo zmírňování bolesti způsobené úrazy. Čaroděj využívá magickou energii k urychlení přirozeného regeneračního procesu těla. Tato magie je často využívána na bojištích nebo při ošetřování civilistů. Přesto existují čarodějové, kteří léčení zneužívají – například k tomu, aby oběť udrželi naživu, a přitom jí prodlužovali utrpení.

  • Běžné choroby (40%)

Léčení běžných chorob zahrnuje odstranění infekcí, virů nebo jiných zdravotních problémů, které ohrožují tělo. Čaroděj dokáže neutralizovat příčiny nemoci nebo posílit imunitní systém pacienta. Tento proces však vyžaduje pečlivou kontrolu, protože nesprávné použití magie může vést k vyčerpání energie pacienta nebo dokonce k zhoršení stavu. V temnějších případech mohou čarodějové choroby záměrně způsobovat a poté nabízet své služby za vysokou cenu.

  • Magická zranění (80%)

Magická zranění jsou často komplikovanější než běžná, protože jsou způsobena čistou magií nebo magickými entitami. Léčení těchto zranění vyžaduje nejen znalosti anatomie, ale také porozumění povaze magie, která škodu způsobila. Čaroděj musí pečlivě odstranit zbytky magické energie, které mohou zranění destabilizovat nebo způsobit trvalé poškození. Někteří čarodějové však tento proces zneužívají, například tím, že do léčeného místa vloží vlastní magickou stopu, kterou mohou později využít ke sledování nebo ovládání oběti.

  • Magické choroby (100%)

Magické choroby jsou důsledkem dlouhodobého působení magické energie nebo kleteb. Tyto nemoci často zasahují jak tělo, tak mysl, a jejich léčba je mimořádně složitá. Čaroděj musí odhalit zdroj nemoci a neutralizovat ji, aniž by poškodil hostitele. Léčení magických chorob často zahrnuje použití rituálů, speciálních lektvarů nebo vzácných bylin. Na temné straně této magie však stojí čarodějové, kteří magické choroby využívají jako nástroje moci, šíří je mezi své nepřátele a prodávají lék pouze těm, kteří jsou ochotni zaplatit vysokou cenu – ať už v podobě zlata, nebo duše.

Telekineze

Telekineze je jednou z nejvšestrannějších schopností čarodějů, umožňující manipulaci s fyzickými objekty na dálku pomocí čisté magické energie. Tato dovednost zahrnuje různé aplikace, od jemných a precizních pohybů až po vytváření mocných obranných bariér.

Pohyb 30%
Držení 50%
Silové pole 100%
  • Pohyb (30%)

Základní formou telekineze je schopnost pohybovat předměty. Čaroděj může pomocí této schopnosti přesouvat, zvedat nebo otáčet fyzické objekty, a to bez nutnosti fyzického kontaktu. Pohyb předmětů vyžaduje soustředění a přesné řízení magické energie, protože větší nebo těžší objekty kladou větší odpor. Tato dovednost je často využívána při řešení problémů nebo během boje, například k odzbrojení nepřítele, přesunu překážek nebo útoku na dálku.

  • Držení (50%)

Další aplikací telekineze je držení, tedy znehybnění objektů nebo osob. Čaroděj dokáže pomocí této techniky zastavit pohyb předmětů nebo dokonce paralyzovat živé bytosti. Tento aspekt telekineze je náročnější, protože vyžaduje stabilní proud energie, který musí být dostatečně silný, aby překonal odpor cíle. Držení je obzvláště účinné v bojových situacích, kde může čaroděj zastavit protivníka dříve, než stihne zaútočit.

  • Silové pole (100%)

Nejsložitější formou telekineze je tvorba silových polí. Tato pole fungují jako magické bariéry, které chrání čaroděje nebo jeho spojence před fyzickými i magickými útoky. Vytvoření silového pole vyžaduje vysokou úroveň kontroly nad energií a schopnost rychlé reakce, protože bariéry musí být často vytvářeny okamžitě v reakci na přicházející hrozbu. Silová pole mohou mít různé velikosti a tvary, v závislosti na dovednosti čaroděje, a jsou klíčovou obranou v situacích, kde je útěk nemožný.

Iluze

Iluze jsou úvodem k mentální magii, která manipuluje vnímáním reality tím, že vytváří klamy. Tato magie funguje jako vrstva mezi skutečným světem a tím, co smysly oběti registrují. Tyto klamy epracuje s fyzickými změnami jako shapeshifting, nemění skutečné fyzické vlastnosti prostředí nebo objektů, ale vytvářejí v vrstvy – obrazy, zvuky nebo přítomnosti, které zahalují skutečnost a formují svět podle vůle čaroděje. Iluze jsou základem mentální magie, protože pracují s abstraktním chápáním reality a nutí pozorovatele věřit tomu, co vidí nebo slyší, přestože je to klam.

Zvukové 50%
Optické 70%
Projekce a hologramy 100%
Zvukové

Zvukové iluze manipulují sluchem tím, že promítají falešné zvuky nebo hlasy. Tyto iluze mohou zahrnovat jednoduché zvuky, jako je šepot nebo praskání větviček, až po složité zvukové scénáře, jako je simulace bitvy, ozvěna kroků nebo věrohodné napodobení hlasu konkrétní osoby. Tyto klamy nevycházejí z fyzického prostoru, ale z toho, co oběť věří, že slyší. Zvukové iluze mohou být využity k odlákání, zmatení, nebo dokonce k zastrašení cíle, protože jejich efekt je zaměřený na ovlivnění rozhodování a reakcí oběti.

  • 0 – 10%: Čaroděj je schopen vytvářet jednoduché zvuky, jako je šepot, praskání větviček nebo tiché kroky. Zvuky jsou nekonzistentní, jejich směr a intenzita mohou být nepřesné, což usnadňuje jejich odhalení.
  • 10 – 20%: Zvuky jsou věrohodnější a čaroděj dokáže napodobit základní hlasy nebo složitější efekty, jako je hluk davu či déšť. Umí směrovat zvuky na konkrétní místo, ale nedokáže je dynamicky pohybovat.
  • 20 – 35%: Čaroděj dokáže vytvářet plně realistické zvuky, například mluvení různých osob nebo pohybující se kroky. Umí napodobit i složité zvukové prostředí, například bitevní chaos nebo ozvěny. Zvuky mohou dynamicky měnit směr a intenzitu.
  • 35 – 50%: Zvukové iluze jsou dokonalé a mohou zcela zmást i ty nejzkušenější posluchače. Čaroděj umí přesně simulovat celé konverzace, zvířecí zvuky nebo neexistující zvukové scény s naprostou kontrolou nad směrem, vzdáleností a kvalitou zvuku.

Optické iluze manipulují zrakem a vytvářejí vizuální klamy, které zkreslují vnímání prostředí, objektů nebo osob. Tato magie zahaluje skutečnost tím, že ukazuje to, co by mělo být viděno, nebo naopak nemělo (neviditelnost). Optické iluze mohou zahrnovat jemné změny, jako je zdánlivá změna barvy nebo tvaru předmětu, až po dramatické přetvoření celých místností či krajin. Například čaroděj může vytvořit iluzi hustého lesa tam, kde je prázdná pláň, nebo se sám vizuálně proměnit v jinou osobu, aniž by fyzicky měnil svou podobu. Tyto iluze cílí přímo na mysl a mohou být neuvěřitelně přesvědčivé.

  • 50 – 55%: Čaroděj dokáže vytvářet základní vizuální klamy, jako je změna barvy nebo jednoduché rozmazání objektu. Neviditelnost je omezená na drobné předměty a má krátké trvání. Optické klamy jsou snadno odhalitelné při bližším zkoumání.
  • 55 – 60%: Čaroděj zvládá měnit vzhled větších objektů nebo částí prostředí. Dokáže vytvořit iluzi jiného předmětu nebo maskovat menší oblasti, například zakrýt dveře. Neviditelnost je stabilnější a zahrnuje pohyb menších cílů.
  • 60 – 65%: Optické iluze se stávají dynamickými, čaroděj dokáže kompletně halit vzhled prostředí, například vytvořit iluzi lesa nebo husté mlhy. Neviditelnost zahrnuje větší objekty či osoby a funguje i během pohybu. Iluze se přizpůsobují světelným podmínkám.
  • 65 – 70%: Optické klamy jsou zcela přesvědčivé a realistické, schopné oklamat celé skupiny pozorovatelů. Neviditelnost může zahrnovat více objektů najednou a zůstává účinná i při složitých pohybech. Čaroděj dokáže vytvořit iluze tak věrohodné, že se zdají být hmatatelné.

Projekce jsou nejsložitější formou iluze, protože kombinují zvuk, obraz a pohyb, čímž vytvářejí realistické holografické iluze. Tyto projekce mohou simulovat přítomnost osob, zvířat nebo objektů, které nejsou skutečné, ale vypadají a chovají se přesvědčivě. Základní projekce jsou statické, bez pohybu či interakce, zatímco pokročilé projekce mohou být dynamické, reagovat na okolí a vytvářet iluzi života. Projekce jsou využívány nejen v boji, ale i při vyjednávání, manipulaci nebo k odvedení pozornosti. V rukou zkušeného čaroděje mohou být natolik realistické, že oklamou celé davy.

  • 60 – 65 %: Čaroděj zvládá vytvářet jednoduché statické obrazy nebo holografické objekty, například iluzi sochy nebo jednoduchého předmětu. Projekce nemají pohyb a jsou nerealistické při bližším pozorování.
  • 65 – 75 %: Projekce získávají základní pohyb, například pomalé otáčení nebo jednoduchou chůzi. Čaroděj dokáže simulovat postavy nebo objekty, ale detaily jsou omezené. Projekce jsou věrohodnější na větší vzdálenost.
  • 75 – 85 %: Projekce jsou dynamické a přesné, čaroděj dokáže vytvořit iluze zahrnující detailní pohyb, například iluzi bojující postavy nebo pohybujícího se stroje. Projekce mohou interagovat s okolím, například reagovat na přítomnost jiných osob.
  • 85 – 100 %: Projekce jsou natolik realistické, že jsou prakticky nerozeznatelné od skutečnosti. Čaroděj dokáže simulovat celé scény, jako jsou bitvy, slavnosti nebo interaktivní rozhovory. Projekce zahrnují složité detaily, přirozené pohyby a mohou zcela zmást smysly i zkušených pozorovatelů.
Mentální magie

Mentální magie je fascinující a komplexní oblast čarodějnických schopností, která se zaměřuje na ovládání, analýzu a ochranu mysli. Umožňuje nejen komunikaci na dálku, ale také manipulaci s myšlenkami, vzpomínkami a vnímáním reality. Tato magie je velmi efektivní, ale zároveň vyžaduje hluboké porozumění lidské (či jiné) psychice a značnou obezřetnost, protože její zneužití může mít závažné důsledky.

Bariéry 30%
Telepatie 60%
Manipulace mysli 100%
  • Mentální bariéry (30%)

Mentální bariéry poskytují čaroději ochranu před telepatickými útoky, manipulací mysli nebo čtením myšlenek. Tyto magické štíty blokují cizí mentální energii a chrání mysl čaroděje před invazí. Bariéry lze navíc posílit tréninkem, což umožňuje zkušeným čarodějům odolávat i těm nejsilnějším pokusům o mentální průnik.

  • Telepatie (60%) (Dostupné až po ovládnutí Iluze na min. 60%).

Telepatie je základní schopnost mentální magie, která umožňuje čtení myšlenek a vysílání zpráv na dálku. Čaroděj dokáže navázat mentální spojení s jinou bytostí a sdílet informace, aniž by byla nutná jakákoli fyzická interakce. Úroveň telepatie závisí na zkušenostech čaroděje – zatímco méně zkušení zvládnou pouze jednoduché vjemy nebo slova, mistři telepatie mohou plně komunikovat na složitých úrovních, aniž by si toho druhá strana byla vědoma.

  • Manipulace mysli (100%) (Dostupné až po ovládnutí Iluze na min. 70%).

Manipulace mysli je pokročilá schopnost, která umožňuje čaroději ovlivňovat myšlení, rozhodování nebo chování jiných bytostí. Tato technika zahrnuje přesvědčování, vnucování myšlenek nebo kompletní ovládnutí mysli. S touto dovedností je úzce spojena práce se vzpomínkami – čaroděj může vzpomínky vyvolávat, měnit nebo dokonce vymazat. Tato oblast magie je eticky problematická a často přísně regulována, protože její zneužití může vést k nevratnému poškození psychiky cíle.

Unikatní magie

Mentální magie je fascinující a komplexní oblast čarodějnických schopností, která se zaměřuje na ovládání, analýzu a ochranu mysli. Umožňuje nejen komunikaci na dálku, ale také manipulaci s myšlenkami, vzpomínkami a vnímáním reality. Tato magie je velmi efektivní, ale zároveň vyžaduje hluboké porozumění lidské (či jiné) psychice a značnou obezřetnost, protože její zneužití může mít závažné důsledky.

Bariéry 30%
Telepatie 60%
Manipulace mysli 100%
  • Uzavírání dohod (0-100%)

Tato schopnost umožňuje čaroději uzavírat magicky vázané dohody mezi různými stranami. Tyto smlouvy mohou zahrnovat podmínky, které jsou magicky zajištěny, což znamená, že jejich porušení má okamžité důsledky. Uzavírání magických dohod je často vnímáno jako nástroj k dosažení moci a kontroly. Čarodějové nebo víly obvykle nabízejí zdánlivě výhodné podmínky, avšak do smlouvy zahrnou skryté klauzule, které cíl nemůže splnit. Pokud je dohoda porušena, následky bývají drsné – od ztráty svobody až po úplné zotročení oběti. Tento způsob magie je často využíván k zajištění poslušnosti a podmanění slabších bytostí, které nerozumí skrytým nebezpečím takových smluv.

  • Stopování (0-100%)

Stopování kombinuje mentální magii s magickými artefakty, jako jsou mapy, přívěsky nebo genetické vzorky (například vlas nebo krev). Čaroděj pomocí této dovednosti dokáže najít ztracené osoby, předměty nebo dokonce sledovat magické stopy. Stopování je užitečné nejen v krizových situacích, ale také při pátrání po zmizelých osobách nebo při lovu nebezpečných bytostí.

  • Magická detekce (0-100%)

Magická detekce umožňuje čaroději odhalit přítomnost magie, určit její typ nebo lokalizovat její zdroj. Tato schopnost je neocenitelná při odhalování pastí, identifikaci magických předmětů nebo sledování neviditelných hrozeb. Čaroděj s touto schopností dokáže rozlišit různé druhy magie a rychle reagovat na možné nebezpečí. 

  • Médium (0-100%)

Mediální schopnosti čarodějům umožňují komunikaci s duchy nebo entitami z jiných dimenzí. Tato dovednost zahrnuje nejen navázání kontaktu, ale také interpretaci zpráv, které jsou často symbolické a záhadné. Médium může pomoci s hledáním odpovědí na otázky týkající se minulosti, či dokonce odhalit skryté hrozby z duchovního světa. Čaroděj působící jako médium často riskuje svou vlastní duševní stabilitu, protože duchové mohou být neklidní, nepřátelští nebo dokonce nebezpeční. Někteří čarodějové médium využívají k získání tajemství mrtvých nebo k manipulaci žijících skrze hrozby ze světa duchů.

Shapeshifting

Shapeshifting je umění měnit fyzickou podobu, které čarodějům umožňuje přizpůsobit se situaci, splynout s okolím nebo získat vlastnosti jiné bytosti. Tato schopnost je jednou z nejstarších a nejmystičtějších forem magie a zahrnuje různé úrovně transformace – od drobných změn rysů až po úplnou přeměnu v jiný druh. Shapeshifting vyžaduje hluboké porozumění anatomii, magickým energiím a často i důkladné tréninky, protože každá transformace představuje fyzické i duševní riziko.

Dočasný 25%
Hybridní 50%
Úplný 100%
  • Dočasný (25%)

Dočasná změna vzhledu je jednou z nejzákladnějších forem shapeshiftingu. Čaroděj může dočasně upravit své rysy, například změnit barvu vlasů, tvar obličeje nebo dokonce hlas, aby se stal méně rozpoznatelným. Tato schopnost je často využívána ke klamání nebo infiltraci, ale její použití má své limity – změna je vždy povrchní a netrvá dlouho. Čím složitější je požadovaná změna, tím více energie a koncentrace je potřeba. Pokud se transformace nezdaří, může dojít k deformacím nebo jiným nežádoucím účinkům.

  • Hybridní (50%)

Hybridní formy jsou pokročilejší variantou shapeshiftingu, která čaroději umožňuje kombinovat lidské rysy s těmi zvířecími nebo jinými bytostmi. Čaroděj se může například obdařit křídly, drápy, ocasem nebo jinými schopnostmi, které zvyšují jeho sílu, rychlost nebo obranyschopnost. Hybridní formy však vyžadují značnou magickou sílu a kontrolu, protože neúplná transformace může vést k bolestivým následkům nebo ztrátě kontroly nad proměněnými částmi těla. Tato schopnost je často využívána v boji, ale její temné stránky zahrnují vytváření monstrózních hybridů, které mohou být smrtelně nebezpečné.

  • Úplný (100%)

Přeměna do jiné formy je nejpokročilejší a zároveň nejnebezpečnější formou shapeshiftingu. Čaroděj může kompletně změnit svou podobu a stát se například zvířetem, přírodním elementem nebo dokonce jinou bytostí. Tato transformace umožňuje čaroději získat nové schopnosti, například sílu šelmy, rychlost ptáka nebo nehmotnost mlhy. Přesto tato dovednost není bez rizik. Čaroděj, který se promění na delší dobu, riskuje ztrátu své identity a může se stát trvale uvězněn v nové podobě. Navíc přeměna na složitější bytosti, například magická stvoření, může způsobit nevratné poškození mysli nebo těla.

Portály

Portály jsou jednou z pokročilých schopností čarodějů, umožňující manipulaci s prostorem a časem. Díky této schopnosti mohou vytvářet průchody mezi různými místy nebo dokonce dimenzemi. Použití portálů však vyžaduje velkou přesnost a značnou magickou sílu, protože chyby při jejich vytváření mohou mít nebezpečné následky.

Dočasné 50%
Mezidimenzionální 75%
Trvalé 100%
  • Dočasné (50%)

Dočasné portály jsou nejběžnějším druhem. Tyto portály mají omezenou životnost a obvykle se používají pro rychlý přesun na krátké vzdálenosti nebo jako taktické nástroje v boji. Čarodějové mohou vytvářet i tzv. „portálové pasti“, které vtahují nepřátele do jiného prostoru, například do prázdné dimenze, odkud není snadné se vrátit. Tyto pasti však vyžadují velkou obezřetnost, protože špatně nastavený portál může poškodit i samotného čaroděje nebo jeho spojence.

  • Mezidimenzionální (75%)

Mezidimenzionální portály jsou nejvzácnější a nejobtížnější k vytvoření. Tyto portály umožňují čarodějům cestovat mezi různými dimenzemi nebo světy. Mezidimenzionální cestování však představuje značné riziko, protože čarodějové musí brát v úvahu nejen fyzické zákony svého vlastního světa, ale i zákonitosti dimenze, do které se chtějí dostat. Jakákoli chyba může vést k uzavření portálu, ztrátě čaroděje v mezidimenzionálním prostoru nebo dokonce ke katastrofálnímu narušení stability samotné reality.

  • Trvalé (100%)

Trvalé portály slouží jako stabilní spojení mezi dvěma místy. Jejich vytvoření vyžaduje dlouhý rituál a značné množství energie. Trvalé portály se často používají jako spojnice mezi důležitými lokalitami, například mezi magickými pevnostmi, knihovnami nebo svatyněmi. Díky své stabilitě se stávají strategickými body, které mohou být snadno bráněny nebo naopak napadeny. Čarodějové se proto snaží jejich polohu pečlivě skrývat a chránit.

Černá magie

Černá magie je nejtemnější a nejkontroverznější oblastí čarodějnického umění. Tato magie čerpá sílu z destruktivních, zakázaných a často neetických praktik, které zasahují do života i smrti. Černá magie je považována za tabu ve většině magických komunit, přesto láká čaroděje svou mocí a možnostmi, které jiné druhy magie nenabízejí. Její použití přináší nejen obrovské riziko pro samotného čaroděje, ale i pro jeho okolí.

Dočasné prokletí 20%
Trvalé kletby 40%
Vyvolávání a ovládání démonů 60%
Exorcismus 80%
Nekromancie 100%
  • Dočasné prokletí (20%)

Prokletí jsou jedním z nejčastějších nástrojů černé magie. Dočasné prokletí zahrnuje zaklínadla, která oběť krátkodobě postihují smůlou, bolestí nebo slabostí. Tato kouzla jsou často používána jako prostředek pomsty nebo zastrašování. Čaroděj může například způsobit, že oběť selže v důležitém úkolu, ztratí fyzickou sílu nebo bude trpět neustálým neklidem. Ačkoli jsou tato prokletí dočasná, jejich účinky mohou být psychicky i fyzicky vyčerpávající.

  • Trvalé kletby (40%)

Trvalé kletby jsou mocnější a destruktivnější formou prokletí, které oběť pronásledují po celý život, nebo dokud nejsou zlomeny. Tyto kletby zahrnují například neustálou bolest, ztrátu důležitých schopností nebo dokonce smrt. Trvalé kletby vyžadují složité rituály a velké množství magické energie, ale jejich účinky jsou devastující. Někteří čarodějové je využívají k trestání nepřátel, jiní k upevnění své moci. Zlomit trvalou kletbu je extrémně obtížné a často vyžaduje oběť nebo zásah dalšího černého mága.

  • Vyvolávání a ovládání démonů (60%) *
    (Lze odemknout pouze při dosažení 50% Telekineze, 60% Mentální magie, 100% Portály)

Jedním z hlavních pilířů černé magie je práce s démony. Vyvolávání démonů zahrnuje rituály, při nichž čaroděj přivolává bytosti z temných dimenzí. Tito démoni mohou být použiti jako sluhové, ochránci nebo nástroje destrukce. Ovládání démonů však není nikdy zcela bezpečné – démoni jsou zrádní, inteligentní a často hledají příležitost k tomu, aby se osvobodili a obrátili svou sílu proti čaroději. I zkušený démonolog riskuje, že ztratí kontrolu a stane se obětí vlastní magie.

  • Exorcismus (80%) *

Exorcismus je metoda černé magie zaměřená na manipulaci s démony, kteří posedli živé bytosti nebo místa. Zatímco exorcismus může být vnímán jako akt dobra, jelikož čistí postižené od temných vlivů, jeho povaha je stále spojena s černou magií, protože zahrnuje přímý kontakt a boj s démonickými entitami. Čaroděj, který provádí exorcismus, riskuje, že na sebe přivolá démonovu pomstu nebo že se stane jeho dalším cílem.

  • Nekromancie (100%) *

Nekromancie je umění ovládání smrti a mrtvých. Čaroděj dokáže vyvolat mrtvé jako nemrtvé služebníky, komunikovat s duchy nebo dokonce přivést mrtvé zpět do světa živých. Nekromancie je často spojována s temnými rituály, které zahrnují oběti, a její zneužití může vést k vytvoření armád nemrtvých nebo narušení rovnováhy mezi životem a smrtí. Nekromanti jsou obvykle považováni za nejnebezpečnější černé mágy, protože jejich dovednosti zasahují do samotné podstaty existence.

Vlkodlaci

Fyzické schopnosti

Procentuální hodnoty fyzických schopností schopností jsou orientační a slouží především k porovnání mezi postavami, například v boji, kde rozhodují o tom, kdo je rychlejší, silnější nebo efektivnější. Nejde o přesný matematický přepočet na konkrétní hodnoty, jako je rychlost v kilometrech za hodinu nebo síla v kilogramech – pravděpodobně též v příspěvku nenapíšete: *Běží Manhattanem v rychlosti 42km/h.*

Síla 100%
Rychlost 100%
Obratnost 100%
Vytrvalost 100%
- schopnosti

Manipulace s energií je klíčovou a schopností čarodějů, která jim umožňuje čerpat a transformovat různé druhy energie. Tato schopnost je rozdělená do tří hlavních kategorií: pozitivní, neutrální a negativní, podle zdroje energie a způsobu, jakým je získána. Každá z těchto kategorií má svá specifika, výhody i rizika.

Regenerace 100%
Transformace 100%
Čich 100%
Sluch 100%
Zrak 100%
Mentální schopnosti

Manipulace s energií je klíčovou a schopností čarodějů, která jim umožňuje čerpat a transformovat různé druhy energie. Tato schopnost je rozdělená do tří hlavních kategorií: pozitivní, neutrální a negativní, podle zdroje energie a způsobu, jakým je získána. Každá z těchto kategorií má svá specifika, výhody i rizika.

Sebeovládání 100%
Telepatie (smečka) 100%
Mentální štít 100%
Efekt úplňku 100%
Přihlášení